Stap jij al uit je comfortzone? - MEDIAtesse

Tijdens één van de opleidingen die ik heb gevolgd stond de module Video & Vloggen op het programma. En als ik eerlijk ben zag ik enorm tegen deze module op! Het liefst blijf ik lekker veilig op de achtergrond. Maar voor deze opdracht moest ik vóór de camera en kon ik mij niet veilig achter de camera verschuilen. Want de opdracht was: maak een vlog, bewerk de beelden en publiceer je video!

 

Je begrijpt misschien al dat dit een hele uitdaging was! Maar hoe leuk is het om een uitdaging aan te gaan? Om eens uit die veilige comfortzone te stappen? Ik ging de uitdaging aan en was vastbesloten om ook nu alle opdrachten die bij deze module hoorde uit te voeren. Die vlog zou er komen!

 

Wat video ook voor jou kan doen

Dat ik het leuk vond om beeldmateriaal te bewerken wist ik al. Jaren geleden bewerkte ik mijn huis, tuin en keuken video’s al met een videobewerkingsprogramma. Maar een vlog maken was toch echt een heel ander verhaal! Toch ging ik enthousiast aan de slag met alle opdrachten. En het enthousiasme bleef! Ik vond en vind het nog steeds enorm leuk om bezig te zijn met alles wat te maken heeft met video! Zelfs het voor de camera staan! Dat is ook de reden waarom ik mij hierin ben gaan specialiseren.

 

En voor jou als ondernemer is video een geweldige marketingstool! Ik vind het geweldig om te zien hoeveel resultaat de mensen die ik help  hebben met hun video’s!

 

Zeg eens eerlijk…. Ontbreken video’s nog in jouw marketingplan?

Dan hoop ik dat je na het lezen van deze blog anders denkt over het gebruik maken van video en dat je misschien wel zelf aan de slag gaat met het maken van je eigen video.

 

Steeds meer ondernemers ontdekken video en maken gebruik van video. En als ik heel eerlijk ben zou video een onderdeel moeten zijn bij jouw zichtbaarheid als ondernemer.

 

Video is een hele goede manier om de kijker kennis met jou en je bedrijf te laten maken. Video is persoonlijk! De kijker ziet jou, hoort je praten en leert je op deze manier kennen! Mensen willen weten wie jij bent.

 

Tada… video is de perfectie manier om jezelf en je onderneming te laten zien!

 

En met video heb je zoveel mogelijkheden. Je kunt je kijker zoveel laten zien! Je kunt zelfs je kennis delen met de kijker. En weet je wat zo mooi hieraan is? De kijker gaat je zien als expert! Mooi toch? Dat je dat met het maken van een video kunt bereiken.

 

Ik weet dat het niet makkelijk is om voor de camera te gaan staan. Maar probeer je over je onzekerheid heen te zetten, ook jij hebt een goed verhaal te vertellen en als je oefent kom je langzaam maar zeker ook over je camera angst heen. Echt waar! Ik spreek uit ervaring. Met de juiste tips en tricks lukt ook jou dit.

 

Oefen eerst een paar keer voordat je op REC drukt en opnames gaat maken. En als je die opnames hebt… hoe geweldig zou het dan zijn als je jouw eigen gemaakte beelden zelf kunt bewerken? Als je van je beelden zelf een professionele video kunt maken.

 

Een video waarin je titels, overgangen, je logo, achtergrondmuziek, ondertiteling en nog veel meer verwerkt. Alles wat een video professioneel maakt!

 

Klinkt geweldig toch?

 

Tooltip

De beelden die ik maak bewerk ik met het programma Adobe Première Elements. En ja, het is een betaald programma. Maar de aanschaf van het programma is eenmalig en bovendien is het programma erg betaalbaar. Het programma is gebruiksvriendelijk en je hebt tal van mogelijkheden waarmee je in een handomdraai zelf die professionele video maakt.

 

Wil jij zelf aan de slag met het maken van video’s? Hieronder geef ik je 6 tips die jou op weg helpen bij het editen.

 

  • Plaats je logo in beeld.
  • Doe het rustig aan met overgangen. Houd het rustig, maak het niet te druk.
  • Maak gebruik van ondersteunende beelden of afbeeldingen bij het verhaal als je de video gaat editen.
  • Voeg achtergrondmuziek toe aan je video. Je zult zien en horen dat dit je video sfeer geeft.
  • Ondertitel je video, vooral als je deze gaat delen op social media. Mensen scrollen zonder geluid door hun tijdlijn en horen niets. Door de ondertiteling zien ze toch waar de video overgaat en zullen ze sneller je video kijken.
  • Denk aan de ‘Call to action’. Plaats op het eind van je video bijvoorbeeld het adres van je website.
  • Is je video klaar, alle bewerkingen die je wilde doen gedaan? Kijk dan nog eens rustig naar de gehele video, nu kun je eventueel nog dingen wijzigen.

 

Tevreden?

Als je klaar bent met bewerken en je bent tevreden, deel je video dan!

Je hebt er hard aan gewerkt, van opname tot het maken van je eigen professionele video!

 

Het delen van je video is een spannend moment, maar laat dit je niet tegenhouden! Je zult zien dat je hele leuke reacties krijgt als je video geplaatst is.

 

Ik vond het erg leuk om mijn verhaal met jou te delen! En echt het zou jammer zijn als jij als ondernemer deze geweldige tool in je online marketing niet gebruikt.

 

Dus ga aan de slag en ik vind het erg leuk als je me laat weten waar ik straks jouw video kan kijken!

 

Wil je tips? Download dan hier GRATIS het e-book met tips!