We kunnen er met z’n allen niet omheen. Als ondernemer is het belangrijk dat we zichtbaar zijn. Niet alleen offline, maar zeker ook online! Want bedenk eens hoeveel van jouw klanten zich op internet begeven. Facebook, LinkedIn, Instagram….

Om me heen hoor ik ondernemers zeggen: ‘Ik wil elke dag iets posten, maar het kost me zoveel tijd. Tijd die ik eigenlijk niet heb. En wat ga ik allemaal posten?’

Weleens gehoord van een content kalender?

Dit is een document waarin je bijhoudt welke content je op welk social media kanaal gaat delen en op welke datum en tijdstip. Zo plan je bijvoorbeeld voor een hele maand je berichten in. Makkelijk toch? Voor als je even geen tijd hebt of het je aan inspiratie ontbreekt om een bericht te delen met je volgers.

 

Hoe ga je te werk?

  • Bedenk voordat je de content kalender in gaat vullen wat je doelen zijn met het delen van je berichten
  • Ken je ideale klant. Je hebt het vast vaker gehoord, maar het is echt waar. Als jij weet wie jouw ideale klant is kun je hierop inspelen bij het maken van je content. Speel in op de behoefte van je klant
  • Op welke social media kanalen ben je actief? Zijn je volgers ook actief op deze kanalen? Bedenk op welke kanalen je content gaat delen

 

Wat kun je delen met je volgers?

  • Plaats een referentie van een tevreden klant
  • Stel een vraag aan je volgers
  • Deel een quote
  • Deel tips
  • Plaats een blog
  • Plaats een video
  • Laat een nieuw product zien of introduceer een nieuwe dienst

Tip: Gebruik ook visuals. Afbeeldingen spreken mensen aan.

 

En dan?

Plan voor jezelf tijd in om de content kalender in te vullen. Plan bijvoorbeeld een dag of een dagdeel in. Kijk na een maand of een kwartaal eens hoe de respons op je berichten is. En wijzig de inhoud van je berichten. Zo blijft het voor je volgers leuk om je te volgen.

 

Maak het jezelf nog makkelijker!

Je plan is klaar! Je hebt goed nagedacht over je content en waar en wanneer je dit wilt plaatsen.

Maak het jezelf nu nog makkelijker en plan je berichten in met één van de vele verschillende tools die hiervoor beschikbaar zijn.

Bedenk eens hoeveel rust het je geeft als je weet dat er content ingepland staat en je hier voorlopig geen omkijk naar hebt!

 

Wil jij het eens proberen? Werken met een content kalender? Speciaal voor jou heb ik er één gemaakt.

Download de gratis digitaal invulbare content kalender en leuk als je me laat weten of het voor jou werkt.

Succes met plannen!

Heb je vragen naar aanleiding van dit artikel? Stuur me dan een bericht via ingrid@mediatesse.nl

 

 

Gerelateerde artikelen:

5 tips die je helpen ‘online’ zichtbaar te zijn voor (potentiële) klanten

3 tips om online zichtbaar te zijn tijdens je welverdiende vakantie