Genietend buiten in het zonnetje, snoepend van die heerlijke rode kersen die in een vrolijk schaaltje naast me staan scroll ik wat door de tijdlijn van Instagram.

Zie ik zonnige kiekjes en vakantiefoto’s voorbij komen van familie, vrienden, bekenden en mensen die ik niet ken… Scroll ik ook door de story’s om te kijken wat iedereen beleeft of wil vertellen.

Maar naast al die zomerse kiekjes ook heel veel zakelijke verhalen! Want steeds meer mensen gaan gebruik maken van Instagram. Dus ook jouw ideale klant. Als ondernemer zeker de moeite waard om te overwegen een Instagram account te openen!

Heb jij al een Instagram account? Ja? Gebruik je dit account zakelijk of prive?

Zelf heb ik natuurlijk ook een Instagram account! Je kunt mij vinden onder @mediatesse. Dit account gebruik ik zakelijk. En zo geeft het mij de mogelijkheid om per afbeelding statistieken te bekijken. Wat is mijn bereik, waren er profielbezoekers naar aanleiding van mijn post.

Met de afbeeldingen, story’s en korte video’s die ik plaats wil ik mijn volgers een kijkje achter de schermen geven in mijn leven als Online Marketing VA.

Superleuk om er ook collega’s te volgen en andere zakelijke bekenden. Er worden ❤️-tjes uitgedeeld, reacties geplaatst, maar ook kun je in je berichten mensen taggen. En beetje bij beetje groeit je aantal volgers, maar je moet er wel aandacht aan besteden.

Tips & inspiratie…

Afgelopen januari was ik op een feest waar Amber van The Social Goodgirl één van de spreeksters was. Nog nooit van gehoord? Zoek haar maar eens op Instagram op! Eerder dit jaar gaf zij haar eerste magazine Gr#mmie uit. Een magazine boordevol tips en inspiratie voor mensen die een liefde hebben voor Instagram.

Dus ook voor jou als ondernemer is Instagram misschien wel een heel geschikt platform om ook actief te zijn. Probeer het eens! Een account aanmaken kost niets en bevalt het niet heb je het zo weer verwijderd. Kijk eens hoe het je bevalt en of het voor jou werkt.

Hieronder een aantal tips voor je op een rijtje:

=

Instagram is visueel ingesteld. Deel afbeeldingen, mooie visuals en vertel hierbij in het kort je verhaal

=

Geef mensen een kijkje achter de schermen, in het leven van…. Bijvoorbeeld als je een evenement, of een beurs bezoekt

=

Plaats zo nu en dan een motiverende of inspirerende quote

=

Heb je een testemonial ontvangen? Verwerk deze in een visual en plaats deze dan ook op je account

=

Zet je profiel op openbaar

=

Heel belangrijk…vergeet de # niet! Je kunt er maximaal 30 bij je post vermelden. Dit moet je niet vergeten, want op Instagram wordt je gevonden op hashtags

=

Gebruik hashtags die passen bij hetgeen jij doet of waar je voor staat. Kijk eens rond welke hashtags door andere gebruikt worden. Belangrijk is wel dat je hashtags gebruikt die relevant zijn

=

Maak ook gebruik van de functie Insta Story’s

#mediatesse

Wat zou jij willen zien of weten?

Maar nu je hier toch bent en aandachtig dit artikel leest. Mag ik je iets vragen?

Wat zou jij meer willen zien op mijn Instagram account? Of een ander account? Ik ben heel benieuwd! Laat je een reactie achter onder deze post of stuur me een bericht via ingrid@mediatesse.nl

 

Mijn teller…

Op het moment dat ik deze blog schrijf staat mijn teller volgers op 323! Nog niet zo heel veel, maar deze volgers heb ik zelf verdiend en hier ben ik trots op!

Volg je mij nog niet? Leuk als je dat gaat doen.

Zie ik je daar?