Vanochtend begon ik mijn werkdag creatief! Allereerst ging ik op verschillende websites op zoek naar mooie afbeeldingen, sprekende afbeeldingen. Want je weet wat ze zeggen “Een beeld zegt meer dan 1000 woorden”. En toen ik mijn afbeeldingen gevonden had, begon het creatieve proces pas echt! Het maken van visuals die geplaatst kunnen worden op bijvoorbeeld Facebook, Twitter, LinkedIn en niet te vergeten Instagram.

Dit soort berichten zorgen ervoor dat niet alleen ik, maar ook mijn opdrachtgevers online zichtbaar zijn bij hun (potentiële) klanten!

Want zeg nou zelf…. Hoe vaak scrol jij niet even snel door je tijdlijn op Facebook of bijvoorbeeld Instagram?

Misschien wel vaker dan je wilt toegeven…. Zorg er daarom voor dat jij als ondernemer ook online zichtbaar bent. Laat zien dat je er bent!

Hoe zorg jij ervoor dat je ‘online’ zichtbaar bent?

Ik geef je 5 tips, ideeën waarmee jij nog beter zichtbaar kunt zijn!

Tip 1

Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden. Geef je boodschap kracht met een mooie afbeelding

Plaats regelmatig berichten op bijvoorbeeld Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter. Maak hierbij gebruik van visuals. Een goede afbeelding geeft je verhaal nog meer kracht en roept het juiste gevoel op bij jouw boodschap. Laat je huisstijl terug komen in deze visuals, zodat mensen je berichten gaan herkennen. Gebruik bijvoorbeeld je logo in je visual en ga werken met je huisstijlkleuren!

 

Tip 2

Online zichtbaar zijn met een website

Een website mag natuurlijk niet ontbreken als je online zichtbaar wilt zijn. Vertel wie je bent en wat je voor een ander kunt betekenen. Heb je referenties van opdrachtgevers? Plaats deze dan op je website!

 

Tip 3

Video & vloggen. 1, 2, 3…actie!

Weleens overwoggen iets met video te doen? Heb jij weleens van de Know, Like & Trust factor gehoord? Video en vloggen is de manier om hieraan te werken. Begin eenvoudig, maak een video van 2 à 3 minuten. Mensen leren je op deze manier een beetje kennen. Geef ze een kijkje achter de schermen, of laat ze je product zien. Jouw klant heeft een probleem, laat ze zien dat jij de oplossing hebt.

 

Tip 4

Wie schrijft die blijft! Schrijf eens een blog

Schrijf zo nu en dan eens een blog. Het plaatsen van een blog op je website zorgt er onder andere voor dat je je zichtbaarheid in Google vergroot. Maar met het schrijven van een blog vergroot je ook het vertrouwen van de ander in jou. En is je blog na een middag zwoegen achter de computer klaar? Plaats hem dan op je website, maar vergeet hem ook niet te delen op social media! Al snel zul je merken dat mensen reageren op je verhaal en dat je onthouden wordt.

 

Tip 5

Webinars

Heb jij al eens een webinar bijgewoond? Het geven van een webinar is natuurlijk ook een hele goede manier om jezelf in de ‘spotlights’ te zetten! En het mooiste van alles is dat het geven van een webinar geschikt is voor elk bedrijf. De kracht van een een webinar kun je op verschillende manieren inzetten. Je kunt je mailinglijst uitbreiden, de kennis van je klanten vergroten, je geloofwaardigheid uitbouwen of je product verkopen!

Kunnen deze tips jou helpen bij jouw zichtbaarheid?

Wil je als ondernemer gaan werken aan je zichtbaarheid, maar kom je er gewoon niet aan toe om content te creëren? Of kun je wel wat hulp gebruiken bij je zichtbaarheid? Ik help je hierbij graag. Stuur me een bericht via ingrid@mediatesse.nl en samen gaan we werken aan jouw zichtbaarheid.